E-commerce sau comerț tradițional?

E-commerce sau comerț tradițional?

Ai un produs în care crezi și vrei să începi o afacere, dar nu știi ce fel de magazin să alegi? E-commerce sau comerț tradițional, iată câteva informații care să te ajute să iei decizia corectă.

E-commerce

În ultimul an comerțul online a înregistrat creșteri impresionante, motiv pentru care a devenit una din ideile de business preferate de aspiranții la antreprenoriat. Dacă te gândești să-ți deschizi un magazin, iată câteva motive pentru care să alegi unul online:

Programul de lucru 24/7
Datorită faptului că magazinul online este deschis în permanență, clienții pot înregistra comenzi oricând.

Costuri reduse
Un aspect foarte important de care trebuie să ții cont este investiția inițială care este mai mică decât cea necesară demarării unui magazin fizic. La asta se adaugă faptul că nu este nevoie de un spațiu, și mai mult, poți să ai mai puțini angajați sau chiar deloc, lucru care duce la o altă scădere semnificativă a costurilor.

Oportunitate
Nefiind limitat de spațiul fizic, prin intermediul unui magazin online îți poți permite comercializarea produselor la nivel internațional.

Important: Pentru a vinde către clienți din afara României:

  1. website-ul trebuie să fie tradus în limbi de circulație internațională sau în limba țării în care se vor comercializa produsele
  2. trebuie să asiguri metodele de livrare internațională a produselor.

Comerț tradițional

Deși comerțul online a luat amploare în ultimii ani, totuși, comerțul tradițional încă înregistrează un volum de vânzări mare. Iată câteva aspecte importante despre comerțul tradițional și motivele pentru care ai putea să preferi un magazin fizic.

Marketing eficient
Orice magazin online se poate promova foarte bine prin intermediul rețelelor sociale și a reclamelor plătite. Pe de altă parte, dacă un magazin fizic beneficiază de un vad comercial bun, își poate reduce semnificativ cheltuielile de marketing.

Zero costuri de ambalare și livrare
Dacă nu te atrage ideea de a aloca o parte din preț pentru cheltuielile de ambalare și livrare a produselor, atunci cu siguranță magazinul fizic este cel potrivit pentru tine.

Mai puține retururi
Vrei să eviți numărul mare de comenzi returnate? Magazinul fizic oferă clienților posibilitatea de a testa sau proba produsele înainte de achiziție, lucru care duce desigur către mai puține retururi.

E-commerce sau comerț tradițional?

Dacă încă ești indecis iată câteva sfaturi utile care să te ajute să alegi corect:

  1. stabilește de la început o listă de cheltuieli pe care afacerea le va genera
  2. stabilește care este bugetul disponibil
  3. asigură-te că ai o strategie de promovare și un buget de marketing
  4. analizează piața și stabilește care este audiența potrivită pentru produsul sau serviciul tău

E-commerce sau comerț tradițional? Tu ce alegi?

Viviana Popa

Viviana Popa

Expert Contabil membru CECCAR, absolventă de Științe Economice. Scrie articole pe teme economice și de business, dedicate antreprenorilor și aspiranților la antreprenoriat.

Acest articol a fost actualizat în data de 13.10.2021

Articole Recomandate